ПЕДАГАГІЧНЫ ПРАЕКТ “Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму”

Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Пухавіцкага райвыканкама

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”

  

ПЕДАГАГІЧНЫ ПРАЕКТ

“Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму”

 

Тэрмін рэалізацыі: 2024-2027 гг.

Кіраўнік педагагічнага праекта:

Карбоўская Любоў Алегаўна, настаўнік беларускай  мовы і літаратуры

тэл. 8 01713 95154

e-mail: ananichy.upk@pukhovichi-asveta.gov.by

                                    

Агульныя звесткі. Юрыдычная назва ўстановы адукацыі: Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа” Пухавіцкага раёна Мінскай вобласці

Тэма педагагічнага праекта: “Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму”

Тэрмін рэалізацыі педагагічнага праекта: 2024-2027 гг.

Звесткі аб кіраўніку ўстановы адукацыі: Кавалева Таццяна Іванаўна

Звесткі аб кіраўніку педагагічнага праекта: Карбоўская Любоў Алегаўна

Звесткі аб удзельніках рэалізацыі педагагічнага праекта: педагогі, навучэнцы і іх законныя прадстаўнікі

Адказныя:

  1. Кавалева Таццяна Іванаўна – дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  2. Ахатнічэнка Ірына Герргіеўна – намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  3. Ладыка Святлана Аляксандраўна – намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”

Выканаўцы:

  1. Карбоўская Любоў Алегаўна – настаўнік беларускай мовы і літаратуры дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  2. Няпеўная Ірына Леанідаўна – настаўнік гісторыі дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  3. Носава Наталля Аляксееўна – бібліятэкар дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  4. Крэмень Наталля Яўгеньеўна – педагог-арганізатар дзяржаўнай установы адукацыі “Ананіцкая сярэдняя школа”
  5. Навучэнцы 6-11 класаў
  6. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх

Актуальнасць педагагічнага праекта    

                Без развітай духоўнай культуры няма дзяржавы: культура фарміруе дух нацыі. Вось чаму на першы план вылучаецца задача маральнага выхавання чалавека, захавання і ўмацавання культурных і ідэалагічных асноў дзяржавы і грамадства. Таму асаблівую ўвагу неабходна звярнуць на пытанні выхавання маладога пакалення праз станоўчыя прыклады, заснаваныя на эпахальных момантах нашай гісторыі і культуры. І ў гэтай справе патрыятычнага накірунку значную ідэалагічную ролю адыгрываюць музеі – захавальнікі гістарычнай памяці.

     Сёння можна з упэўненасцю сказаць, што беларускія музеі з’яўляюцца часткай адукацыйнай сістэмы Рэспублікі Беларусь. Рэальная музейная аўдыторыя – школьнікі. Узаемадзеянне навучальных устаноў з музеямі неабходна развіваць і ўдасканальваць.

     У распрацоўцы матэрыялаў праекта закладзены патэнцыял па фарміраванні ў вучняў цікавасці да вывучэння  літаратуры, гісторыі і культуры Беларусі і папулярызацыі нацыянальнай спадчыны.

Асноўная ідэя праекта

     Папулярызацыя беларускай літаратуры і культуры праз наведванне музеяў у рамках праграмы выхавання дзяцей і моладзі на 2021-2025гг.

Мэта: стварэнне ўмоў для фарміравання цікавасці да вывучэння літаратуры, гісторыі і культуры Беларусі сродкамі краязнаўчага рэсурсу

Задачы:

  1. Арганізаваць наведванне літаратурных і краязнаўчых музеяў Мінскай вобласці і горада Мінска.
  2. Пашырыць веды вучняў па літаратуры, гісторыі і культуры Беларусі па-за межамі школьнай праграмы па тых матэрыялах, якія будуць акрэслены ў музеях.
  3. Распрацаваць і аформіць літаратурна-краязнаўчы маршрут для вывучэння спадчыны Міншчыны.
  4. Далучыць моладзь да культурнай спадчыны Беларусі, фарміраваць грамадзянска-патрыятычныя якасці асобы, пачуццё нацыянальнай самасвядомасці.
  5. Садзейнічаць выхаванню грамадзяніна і патрыёта Беларусі.

 

Тэарэтычнае абгрунтаванне педагагічнага праекта

Любіце гэтую святую зямлю аддана і да канца.

Іншай вам не дадзена, дый не патрэбна.

У. Караткевіч

     Педагагічны праект “Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму” накіраваны на далучэнне моладзі да культурнай спадчыны Беларусі, фарміраванне пачуцця нацыянальнай самасвядомасці, грамадзянска-патрыятычных якасцей асобы.

     Педагагічны праект змяшчае комплекс мерапрыемстваў, якія накіраваны на павышэнне ўзроўню ведаў ведаў па літаратуры, гісторыі і культуры  Беларусі.

     Літаратурныя музеі – гэта скарбніцы ўнікальных рукапісаў, асабістых рэчаў, рэдкіх фотаздымкаў беларускіх аўтараў і архіўных дакументаў. Наведванне літаратурных музеяў – гэта незвычайны фармат для экскурсій, дзе дзеці і дарослыя могуць даведацца пра жыццё знакамітых пісьменнікаў і паэтаў Беларусі, унікнуць у побыт, прасякнуты духам эпохі, пачытаць творы, разгадаць рэбусы і загадкі на аснове творчасці, наведаць музейна-педагагічныя заняткі, пазнаёміцца з інтэрактыўнымі экспазіцыямі.

     Праект дазволіць правесці работу па ўдасканаленні ўзаемадзеяння навучальных устаноў з літаратурнымі і краязнаўчымі музеямі Мінскай вобласці і горада Мінска, распрацаваць літаратурна-краязнаўчы маршрут для вывучэння спадчыны Міншчыны.

 

Мадэль будучага адукацыйнага працэсу:

     - агранізацыя літаратурных чытанняў, паглыбленае знаёмства з біяграфіяй і творчасцю беларускіх аўтараў;

     - наведванне літаратурных і краязнаўчых музеяў Мінскай вобласці і горада Мінска;

     - творчыя сустрэчы з беларускімі пісьменнікамі і паэтамі;

     - стварэнне інтэрнэт-платформы праекта на афіцыйным сайце установы адукацыі;

     - распрацоўка і афармленне літаратурна-краязнаўчага маршрута для вывучэння спадчыны Міншчыны;

     - асвятленне рэалізацыі праекта ў сродках масавай інфармацыі.

 

     Дзейнасць па распрацоўцы, планаванні і рэалізацыі педагагічнага праекта  мяркуе наступныя этапы:

1 этап: падрыхтоўчы (з 1 мая 2024г. па 31 жніўня 2024 г.)

2 этап: асноўны (з 1 верасня 2024 г. па 31 мая 2027 г.)

3 этап: заключны (з 1 чэрвеня 2027 г. па 30 верасня 2027 г.)

Формы справаздачы:

кастрычнік 2025 г. – прамежкавая справаздача;

верасень 2027 г. – выніковая справаздача.

 

Крытэрыі і паказчыкі ацэнкі рэзультатыўнасці праектнай дзейнасці

  1. Актыўны ўдзел і станоўчая дынаміка задаволенасці вучняў і іх законных прадстаўнікоў у рэалізацыі праекта.
  2. Станоўчая дынаміка ў засваенні адукацыйных праграм па літаратуры, гісторыі, грамадазнаўстве, мастацтве.
  3. Пашырэнне сацыяльна-педагагічнага партнёрства ў рамках рэалізацыі праекта з іншымі ўстановамі адукацыі і культуры.

 

Спіс выкарыстаных крыніц

  1. Карлюкевіч,А.Краязнаўчы рэсурс у вывучэнні беларускай літаратуры / А.Карлюкевіч. – Мінск,2015. – 208с.
  2. Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі
  3. Кулажанка,Л. Літаратурныя мясціны Беларусі: Краязнаўчы даведнік для настаўнікаў: У 3-х кн. / Л.Кулажанка, А.Мальдзіс, С.Сачанка. – Мінск,2000
  4. Лугоўскі,А.І. Літаратурнае краязнаўства: Вучэбна-метадычны комплекс БДПУ – Мінск, 2019
  5. Лупашка, І.Г.Функцыянаванне беларускіх літаратурных музеяў у кантэксце сучасных сацыякультурных працэсаў/ І.Г. Лупашка – Мінск, 2013
  6. Ляшук, В.Я. Літаратурнае краязнаўства ў школе/ В.Я.Ляшук. – Мінск,1991. -196с.
  7. Сайты літаратурных музеяў Беларусі

 

Праграма рэалізацыі педагагічнага праекта

“Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму”

(2024-2027 гг)

Падрыхтоўчы этап (з 1 мая 2024г. па 31 жніўня 2024 г.)

Змест

Адказныя

Тэрмін

1

   Афармленне дакументацыі на атрыманне дазволу працы над праектам

Карбоўская Л.А.

Сакавік-красавік 2024 г

2

   Азнаямленне ўдзельнікаў праекта са зместам і задачамі праекта

Кавалева Т.І.

Май-жнівень 2024 г

3

   Вывучэнне праекта

 

Удзельнікі праекта

Жнівень 2024 г

4

   Выяўленне сацыяльных партнёраў

Удзельнікі праекта

Май-жнівень 2024 г

5

   Планаванне праектнай дзейнасці

Удзельнікі праекта

Красавік-жнівень 2024 г

6

   Зацверджанне функцыянальных абавязкаў удзельнікаў праекта

Карбоўская Л.А.

Жнівень 2024 г

7

   Вызначэнне форм справаздачы

Удзельнікі праекта

Жнівень 2024 г

 

Асноўны этап (з 1 верасня 2024 г. па 31 мая 2027 г.)

Змест

Адказныя

Тэрмін

1

Дыягностыка матывацыі і гатоўнасці педагогаў, навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў

Кавалева Т.І.

Верасень 2024 г

2

Арганізацыя работы па рэалізацыі праграм і каляндарных планаў

Кавалева Т.І.

2024-2027 гг

3

Наведванне літаратурных і краязнаўчых музеяў Мінскай вобласці і горада Мінска

Удзельнікі праекта

2024-2027 гг (1 раз на месяц)

4

Арганізацыя літаратурных чытанняў, вечароў, віктарын.

Карбоўская Л.А.

2024-2027 гг

5

Агранізацыя творчых сустрэчы з беларускімі пісьменнікамі і паэтамі

Кавалева Т.І.

2024-2027 гг

6

асвятленне рэалізацыі праекта ў сродках масавай інфармацыі

Карбоўская Л.А.

2024-2027 гг

7

Вывучэнне эфектыўнасці педагагічнай практыкі па рэалізацыі праекта

Кавалева Т.І.

2024-2027 гг

8

Рэфлексіўныя і карэкцыйна-інструкцыйныя паседжанні

Кавалева Т.І.

2024-2027 гг

9

Адлюстраванне работы па рэалізацыі педагагічнага праекта на сайце ўстановы адукацыі

Карбоўская Л.А.

2024-2027 гг

10

Метадычныя мерапрыемствы з удзельнікамі педагагічнага праекта

Кавалева Т.І.

2024-2027 гг

 

Заключны этап (з 1 чэрвеня 2027 г. па 30 верасня 2027 г.)

Змест

Адказныя

Тэрмін

1

Аналіз дасягнутых вынікаў

Удзельнікі праекта

Чэрвень 2027 г

2

Складанне справаздачы ўдзельнікамі праекта

Удзельнікі праекта

Чэрвень 2027 г

3

Абагульненне і апісанне вопыту, афармленне матэрыялаў. Прэзентацыя вопыту і матэрыялаў праекта

Удзельнікі праекта

Жнівень-верасень 2027г.

4

Выстава творчых работ, якія былі выкананы ў ходзе праекта і падвядзенне вынікаў праектнай дзейнасці. Рэфлексія

Удзельнікі праекта

Жнівень-верасень 2027г.

 

Каляндарны план

рэалізацыі педагагічнага праекта

“Фарміраванне цікавасці да вывучэння літаратурна-гістарычнай спадчыны сродкамі краязнаўчага турызму”

на 2024/2025 навучальны год

Мерапрыемства

Тэрмін

Адказны

1

Стварэнне нарматыўнай  і прававой сістэмы забеспячэння праекта (лакальныя акты)

Верасень

Кавалева Т.І.,

2

Паседжанне пры дырэктары  па зацвержанні фунцыянальных абавязкаў удзельнікаў праекта

Верасень

Кавалева Т.І.,

3

Дыягностыка гатоўнасці  і матывацыі педагогаў  і навучэнцаў да дзейнасці

Верасень

Кавалева Т.І.,

4

Правядзенне анкетавання, псіхалагічнае суправаджэнне навучэнцаў

Верасень, май

Ладыка С.А.,

5

Экскурсія ў Дзяржаўны літаратурны музей Янкі Купалы, г. Мінск в.Янкі Купалы,4

Верасень

Карбоўская Л.А. Крэмень Н.Я.

6

Экскурсія ў філіял “Вязынка”, Мінская вобл., Маладзечанскі раён, в. Вязынка

Кастрычнік

Карбоўская Л.А. Няпеўная І.Л.

7

Экскурсія ў філіял “Акопы”, Мінская вобл., Лагойскі раён, в. Харужынцы

Лістапад

Карбоўская Л.А. Крэмень Н.Я.

8

Музейна-гістарычны занятак  у Дзяржаўным  літаратурным  музеі Янкі Купалы, г. Мінск в.Янкі Купалы,4

Снежань

Карбоўская Л.А. Няпеўная І.Л.

9

Экскурсія ў Дзяржаўны  літаратурна-мемарыяльны  музей  Якуба Коласа, г. Мінск, в. Акадэмічная,5

Студзень

Карбоўская Л.А. Крэмень Н.Я.

10

Экскурсія ў ДУ “Пухавіцкі раённы краязнаўчы музей”: экспазіцыя ў мастацкай галерэі “Якуб Колас: прырода і людзі роднага  краю”, Мінская вобл., г.Мар’іна Горка, в.Ленінская

Люты

Карбоўская Л.А. Няпеўная І.Л.

11

Экскурсія ў мемарыяльны комплекс “Мікалаеўшчына” (з наведваннем сядзіб Акінчыцы, Альбуць, Ласток, Смольня), Мінская вобл., Стаўбцоўскі раён

Сакавік

Карбоўская Л.А. Крэмень Н.Я.

12

Экскурсія ў Народны  літаратурна-краязнаўчы музей Якуба Коласа, Брэсцкая  вобл., Пінскі раён, в. Пінкавічы, в. Лунінецкая,13

Красавік

Карбоўская Л.А.

Няпеўная І.Л.

13.

Наведванне музейных заняткаў у Дзяржаўным музеі гісторыі беларускай літаратуры, г.Мінск, в.Багдановіча,13

Май

Карбоўская Л.А. Крэмень Н.Я.

14

Выпуск  школьнай  газеты  з прэзентацый  экскурсій

На працягу года

Карбоўская Л.А.

15

Віктарыны, конкурсы, літаратурныя гасцёўні і чытанні

На працягу года

Карбоўская Л.А. Носава Н.А.

16

Стварэнне буктрэйлераў па творчасці беларускіх аўтараў

Лістапад, студзень, сакавік, чэрвень

Карбоўская Л.А. Няпеўная І.Л.

17

Выпуск  літаратурнай  газеты “Юбілеі-2025”

Студзень

Карбоўская Л.А.

18

Флэшбук  “Чытаем  разам”

На працягу года

Носава Н.А.

19

Бібліятэчны  квілт  “Чытаем па-беларуску”

На працягу года

Носава Н.А.

20

Літаратурны  куфэрак  “На хвалях паэзіі”

На працягу года

Карбоўская Л.А.

21

Віртуальнае  падарожжа  “Побыт, прасякнуты духам эпохі”

На працягу года

Няпеўная Л.А.

22

Сустрэчы з беларускімі пісьменнікамі і паэтамі

На працягу года

Кавалева Т.І.

поделиться в:
Контакты
Адрес: 222837, Минская обл., Пуховичский р-н, аг. Ситники, ул. Центральная, 5
Телефон: +375 1713 95-1-54
e-mail: ananichy.upk@pukhovichi-asveta.gov.by
Поиск по сайту