Паважаныя бацькі, дапамажыце нам далучыць дзяцей да роднай беларускай мовы!!!
Вершы для дзяцей 3-4 гадоў
“Дожджык” Таццяна Кляшторная Дожджык часта сыпаў, ліў, |
“Ветлівыя словы” Таццяна Кляшторная “Калі ласка”,”дзякуй”, |
Вершы для дзяцей 4-5 гадоў
“Лістапад” Янка Купала З буйных ліп і бяроз |
“Восень” (урывак) Янка Журба Шумяць па-асенняму |
ПАЛЬЧЫКАВЫЯ ГУЛЬНІ
Гульня “Пяком бліны”
Па чарзе датыкацца да стала тыльным бокам ручкі і далонькай:
Матуля напячэ блінкоў
Для дачушак ды сынкоў.
Блін смятанай паліваем,
Зверху цукрам пасыпаем,
Лоўка трубачкай згарнем –
І жуем, жуем, жуем!
Гульня “Пеўнік”
Пеўнік раніцай прачнуўся,
(Далонь угару, указальны палец абапіраецца на вялікі, астатнія расстаўлены ўгару).
І да сонца павярнуўся.
(Пакруціць кісцю рукі ў розныя бакі).
Кукарэкнуў раз, два, тры!
( Разводзіць і зводзіць указальны і вялікі палец).
Ты сягоння не праспі!
Гульня “Замок”
На дзвярах вісіць замок.
(Дзеці складаюць свае ручкі ў замок).
Хто яго адкрыць бы змог?
(Паднімаюць “замок” угару, паказваюць).
Пакруцілі, пакруцілі
(Не расчапляючы рукі, дзеці круцяць іх спачатку ў адзін бок).
Пакруцілі, пакруцілі
(Круцяць іх у іншы бок).
Пацягнулі
(Дзеці спрабуюць яго “адамкнуць” і цягнуць ручкі ў розныя бакі).
І адамкнулі !
(Паднімаюць угару і паказваюць свае вольныя ручкі).
Гульня “Гэты пальчык”
(Сагніце пальцы левай рукі ў кулачок, затым, слухаючы пацешку, па чарзе разгінайце іх, пачынаючы з вялікага пальца).
Гэты пальчык – дзядуля,
Гэты пальчык – бабуля,
Гэты пальчык – матуля,
Гэты пальчык – татачка,
Ну а гэты пальчык – я.
Вось і ўся мая сям’я!
Гульня “Васьміног”
(Усімі пальчыкамі, апрача двух вялікіх, дзіця імітуе шчупальцы васьмінога).
Восем пальчыкаў для ног –
Атрымаўся васьміног.
Колькі ног у васьмінога?
Многа! Многа!
Гульні па развіцці беларускага маўлення
“Што матуліна, а што татава?”
Мэта: вучыць утвараць прыналежныя прыметнікі.
Змест. Дарослы паказвае карцінкі (сукенка, акуляры, штаны, капялюш і інш.). Дзіця называе: «Сукенка — маміна…» і г. д.
“Назаві колер”
Мэта: дапасоўваць прыметнікі да назоўнікаў па тэме: “Садавіна, агародніна».
Змест. Дарослы кідае мяч дзяцяці і называе садавіну альбо агародніну (яблык, агурок, бурак, сліва і г.д.), дзіця ловіць мяч, называе адпаведны колер (чырвоны, зялёны, чырвоны, сіняя і г. д.) і кідае мяч назад.
“Адзін ці многа?”
Мэта: вучыць змяняць назоўнікі па ліках.
Змест. Дарослы называе словы ў адзіночным і множным ліку, а дзіця адказвае, колькі прадметаў назва¬на: адзін ці многа. У якасці гульнёвага дзеяння можна выкарыстоўваць перакіданне мяча.
“Што надзенем ляльцы на прагулку?”
Мэта: замацоўваць лексіку без нагляднай падказкі па тэме: «Адзенне. Абутак».
Змест. Дарослы называе некалькі відаў адзення і абутку і прапануе дзіцяці выбраць адзін адказ. Сутнасць гульні ў тым, што дзіця можа назваць тое слова, якое яно помніць.
“Магазін цацак”
Мэта: актыўна распазнавацъ но¬выя словы.
Змест. Дарослы апісвае новую цацку. Задача дзіцяці – хутчэй распазнаць яе і знайсці на “прылаўку магазіна”.